Comunicat de presă 21.09.2016 (nr.3), Campania proEUROPEANĂ de informare
„Integrarea europeană şi beneficiile concrete pentru fiecare cetăţean”
Pe 16.08.2016 comunitatea organizaţiilor proEUROPENE a demarat compania de informare (http://www.euacum.md/ro/press-release/). Acţiunile de informare şi de exercitare a presiunii democratice pentru implementarea reformelor democratice europene în perioada 17 august - 18 septembrie 2016 s-au soldat cu rezultatele expuse mai jos.
Campania în cifre:
- de informare proEUROPEANĂ deschise: (3 sectoare), şi funcţionează , vizitat zeci de localităţi din aceastea raioane (harta anexată),12 puncte ChişinăuCahul, Cantemir, Leova, Hînceşti, Anenii Noi/Criuleni, Bălţi, Ialoveni, Orhei4 echipe mobile
- aproape 7 mii de persoane- s-a discutat cu scopul de informare în peste 85 de localităţi, peste 2 mii de persoane au aderat la campania proEUROPEANĂ,
- reprezentanţii şi decidenţii din regiunile de amplasare a punctelor de informare au aderat la campania proEUROPEANĂ, inclusiv primarii, consilierii raionali şi locali, mai multe organizaţii neguvernamentale regionale şi locale,
- salutăm adeziunea Premerului Pavel Filip la campania proEUROPEANĂ,
- informaţii diseminate: ghidul Acordului de Asociere, miturile integrării europene, beneficiile integrării europene pentru agricultori, businessmani, tineret, familii, etc,
- datele preliminare[1]: 74% consideră că UE contribuie la îmbunătăţirea situaţiei din RM, 76% semnează petiţia proEUROPEANĂ, 75% vor participa în alegerile prezidenţiale. Cele mai grave probleme (1 alegere): 1) corupţia (41%), 2) sărăcia (22%), 3) instabilitatea politică (8%), 4) migraţia (8%), 5) preţuri mari (6%), 6) şomajul (6%).
- Se constată (1 răspuns): 15% situaţia este bună sau neutră, 11% - nu s-a schimbat, iar 72% - mai rea decît 2 ani în urma. Din 2 răspunsuri: instituţia cu cea mai mare incredere este familia (51%), biserica şi familia (14%), biserică (11%), primăria (3%), organele de drept (2%) şi persoane cunoscute (2%). Se solicită intervenţia UE în: economie-agriculrură (30%), social (25%), justiţie-anticorupţie (20%), etc.
Urmează:
- acţiuni de – pe baza opţiunilor de politici - ,responsabilizare a candidaţilor prezidenţiabilitestul de idetitate EUROPEANĂhttp://www.euacum.md/ro/test/
- extinderea echipelor mobile în localităţile rurale din regiunile specificate,
- distribuie implementate cu suportul occidental (UE, SUA, etc),pliantele informative cu rezultate proiectele
- acţiunea - adoptă un punct de informare proEUROPEAN! adresat tuturor entităţilor interesate.
- Dezbateri proEUROPENE cu participarea prezidenţiabililor.
Mass Media
http://www.ipn.md/en/politica/79106
http://tribuna.md/2016/09/21/candidatii-la-prezidentiale-supusi-unui-test/
http://realitatealive.md/live-credo-conferinta-de-presa-cu-tema-drepturile-ceta-enilor-prin-prisma-testului-de-evaluare-a-identita-ii-europene-a-preziden-iabililor-i-partidelor_45481.html
https://www.privesc.eu/Arhiva/68954/Conferinta-de-presa-organizata-de-Centrul-de-Resurse-pentru-Drepturile-Omului-cu-tema--Drepturile-cetatenilor-prin-prisma-testului-de-evaluare-a-ident
http://tribuna.md/ru/2016/09/21/candidatii-la-prezidentiale-supusi-unui-test/